تبلیغات
دفتر مشق - مطالب خرداد 1393
دفتر مشق
اللهم عجل لولیك الفرج

بد نیست بدانید که... !!!

-یک سوسک حمام می تواند ۹ روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.

-یک کوروکودیل نمی تواند زبانش را بیرون بیاورد.

-حلزون می تواند ۳ سال بخوابد.

-به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.

-اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.







ادامه مطلب
برچسب ها: مطالب عمومی و دانستنی،
نوشته شده در تاریخ جمعه 30 خرداد 1393 توسط اسلامی

سلام ن علیک م...!!!!

خُب!! طبق اکثر نظرات مشخص شده که این سامانه برای خیلی ها جواب نداده، خواستم این پست را نذارم، اما به فکرم رسید که اگر بین هر هزار نفر برای یکی هم جواب بده و کارش راه بیفته خوبه دیگه!

 

شرح دریافت کدپستی:

شما می تونید با ارسال شماره تلفن ثابت منزل یا هر مکانی همراه با پیش شماره شهرتان به شماره ی 1000140 کد پستی اونجا را بدست بیارید.

بدین صورت که ابتدای شماره باید کد شهر را نیز وارد کنید، مانند:

02188888888

که 021 کد تهران است و بقیه شماره ها، ارقام شماره تلفن می باشد.

پیش شماره را حتما قبل از شماره تان وارد کنید




برچسب ها: دریافت کد پستی با پیامک، گرفتن کدپستی با اس ام اس، پیدا کردن کد پستی منزل با sms، چگونه کدپستی یک مکان را بدست آوریم؟، من به کدپستی نیاز دارم، راه های دریافت کدپستی، پیام کوتاه برای دریافت کدپستی چیست؟،
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 28 خرداد 1393 توسط ارژنگ
آموزش سرویس Gmail-تنظیمات و ویرایش اطلاعات

درود بر شما همراهان گرامی. در این آموزش قصد داریم به بررسی ویرایش اطلاعات شخصی که قبلا در ساخت اکانت Gmail وارد کرده بودید و تنظیمات محیطی اکانت ساخته شده بپردازیم.

در قسمت اول این آموزش با چگونگی ساخت اکانت در سرویس ایمیل  Gmail آشنا شدید. حال باید به این اکانت ساخته شده وارد شوید و از مزایای این سرویس ایمیل و کاربرد آن بهره بجویید.

برای تغییر و یا ویرایش و یا حتی اضافه نمودن اطلاعات جدید در اکانت جاری، پس از ورود به اکانت بر روی عکس پروفایل که در گوشه سمت راست بالای محیط ایمیل قرار گرفته است کلیک کنید. با باز شدن کادر گزینه های آن گزینه Account را انتخاب نمایید.

آموزش سرویس Gmail-تنظیمات و ویرایش اطلاعات-1-1

با انتخاب گزینه Account صفحه تغییرات بارگذاری خواهد شد.

تغییر و یا ویرایش اطلاعات وارد شده در پروفایل

سربرگ ها و گزینه های زیر مجموعه هر سربرگ عبارتند از:

۱. سربرگ Personal info (اطلاعات شخصی)

این سربرگ به حالت پیش فرض انتخاب شده است. گزینه های زیر مجموعه این سربرگ در دو ناحیه کلی با عنوان های نام شما و Email & Phone تفکیک شده اند.

آموزش سرویس Gmail-تنظیمات و ویرایش اطلاعات-1-2

گزینه های موجود ناحیه نام شخصی شما و کارکرد هرکدام عبارتند از:

۱-۱. ناحیه نام شخصی شما : در این ناحیه میتوانید اقدام به اضافه کردن تصویری به اکانت خود، ویرایش نمایه و مشاهده نمایه خود بپردازید.

Add Photo (افزودن عکس): با کلیک بر روی این گزینه قادر خواهید بود تا در صورت انتخاب تصویر برای اکانت خود، تصویری از خود و یا تصویر دلخواه خود را آپلود کرده و بر روی اکانت خود قرار دهید.

Edit Profile (ویرایش نمایه) : با انتخاب این گزینه قادر خواهید بود تا به ویرایش نمایه و اطلاعات خود در اکانت گوگل (پلاس) بپردازید.

View Profile (مشاهده نمایه) : با انتخاب این گزینه در صفحه ای جدید میتوانید نمایه خود در گوگل پلاس، افرادی که در حلقه شما قرار دارند و افرادی که احتمال آشنایی شما با آنها وجود دارد و سایر تنظیمات دیگر را مشاهده نمایید.



ادامه مطلب؛ ادامه آموزش
برچسب ها: آموزش سرویس Gmail، تنظیمات و ویرایش اطلاعات در جیمیل، جیمیل ایمیل تنظیمات، Hl، ca hfjnhdd، آموزش کار کردن با سروریس جیمیل، ntjv lar،
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 28 خرداد 1393 توسط ارژنگ

ـ تند خوانی : یكی از راههای بزرگ  تمركزو كاهش حواس پرتی است البته نه طوطی وار خواندن بلكه تند خواندن یعنی سرعت خواندن را بالا بردن در این حالت ما مجبوریم برای سرعتی كه به كار گرفته ایم بیشتر حواس خود را جمع كنیم.

ـ مطالعه اولیه : یعنی قبل از شروع به درس خواندن یا حضور در سر كلاس در مورد آن مطلب اطلاعات جانبی كسب كنیم و به نوعی حس كنجكاوی خود را تحریك كنیم. ذهن كنجكاو تشنه حل مسائل می شود و دقت را بالا می برد و به دنبال آن میزان فهم بالا می رود.

ـ سوال كردن : ذهن خود را قبل از مطالعه و درس خواندن همانطور كه قبلآ هم گفتم با سوالات آماده و هدف دار كنید.همچنین در موقع درس خواندن یا شنیدن سعی كنید ذهن خود را پویا كنید وسوال طرح كنید و پاسخش را حتمآ بیابید و یابگیرید(اما از اصل مطلب دور نشوید)

ـ نوشتن : چقدر جالب است همیشه در حال درس خواندن یا سر كلاس ورق و كاغذ همراه داشته باشیم. این دو ابزار در یادگیری نقش بسیار مهمی را ایفا می كنند و نكته برداریهمیشه باعث پویایی ذهن می شود.

 




برچسب ها: روش های خوب مطالعه كردن چیست ؟، افزایش تمرکز و تند خوانی، مطالعه اولیه و پیش مطالعه در آموختن دفتر مشق، نوشتن و خلاصه برداری نت برداری از آموخته های دانش آموزان، کلاس درس ابتدایی،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 25 خرداد 1393 توسط اسلامی
با این فرمول حتما موفقیت و شغل خوب دوان دوان دنبالتون میاد!!! میگی نه امتحان کن



برچسب ها: مراحل درس خواندن طنز تصویری، درس خواندن دانش آموزان ایرانی، زنگ تفریح دفتر مشقی ها،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 25 خرداد 1393 توسط اسلامی

کنجکاوی در کودکان4 تا 6 سال:

 

چرا کودکان می پرسند ؟ 

کودکان وقتی به سن سه و چهار سالگی می رسند به جای لمس کردن و خراب نمودن، این اطلاع و آشنایی را به وسیله ی پرسشهای گوناگون انجام می دهند، لذا در این دوره کلمات «چرا» و «چطور» زیاد از زبان آنها شنیده می شود. این پرسشها از موضوعات بسیار ساده و کم اهمیت شروع شده و به تدریج به سئوالات پیچیده منتهی می گردد؛ مثلاً بسیاری از کودکان می پرسند ستاره چیست؟ خدا کجا است؟ چرا خداوند دیده نمی شود؟ و...

 

زبان کودکی:      

کودک از آغاز تولد غذای مخصوصی دارد، به تدریج که جسمش رشد می کند غذایش نیز از نظر کمیت و کیفیت تغییر می کند، روی این اصل پاسخ سوالات کودکان نیز باید با ظرفیت فکری آنان مناسبتی داشته باشد. به عبارت دیگر پدران و مادران در موقعی که می خواهند به سوالات آنان جواب دهند توجه داشته باشند که کودکان در چه شرایطی قرار دارند و زبان آنان چگونه است به جای آنکه با زبان متعارف و معمولی با آنها سخن بگویید، بکوشند به همان زبان کودکی با آنان صحبت نمایند تا برایشان قابل درک باشد.

کودک در سن مخصوصی با استدلال و منطق آشنا می گردد، بنابراین پیش از آنکه کودکان به این سن برسند باید در حدود فهم و بینش آنان با آنها بحث و گفتگو کرد. بعدها که کودک رشد بیشتری پیدا کرد می تواند با دلیل و منطق مشکلات را برای آنها توجیه نمود .

 

زیانهای جبران ناپذیر :

اولین زیان جواب ندادن به سئوالات کودکان، تحریک حس کنجکاوی کودکان خواهد بود و ممکن است پاسخ سوالات خود را از راه دیگری به دست آورند که به ضرر و زیان آنان تمام شود. از این گذشته کودکی که به سوال او بی توجهی شود،حس اعتمادش لطمه دیده دچار حساسیت می شود و از پرسش کردن در مراحل بعدی نیز خودداری خواهد کرد و به همین میزان از پرورش فکری باز خواهد ماند.

برعکس کودکی که به سوالاتش اهمیت داده شده و با زبانی کودکانه جوابهائی برایش تهیه شود به فکر خود اعتماد پیدا کرده، به شخصیت فکری خود مومن و معتقدخواهد شد، و در دوران جوانی نیز از پرسشها و اظهار نظرها دچار شرمندگی کاذب نشده و مشکلاتش را حل خواهد کرد .

 

 چند توصیه برای کنجکاوی کودکان 4 تا 6 سال:

1- بچه ها در کودکی دوم یعنی سن 4 تا 6 سال دنبال علم هستند و مدام سئوال می کنند پس هنگام جواب دادن به کودک باید با حوصله جواب سئوال او را بدهید تا شخصیت کودک حفظ شود و لجباز نشود

2- در این سن بچه ها «خود محور» هستند و دوست دارند همه ی کارها را خودشان انجام دهند پس سعی کنید تا حد امکان اجازه ی این کار را به آنها بدهید.

3- در این سن تنها باید جلوه های جمال خدا و محبت و مهربانی خدا را به کودک نشان دهید گلهای زیبایی که خدا آفریده پرندگان و... را به او نشان دهید و اصلا درمورد جلال خدا با او صحبت نکنید مثلا به کودک خود نگویید اگر فلان کار را انجام دهی خدا تو را دوست ندارد یا خدا تو را به جهنم می برد.

4- صحبت درباره ی خدا تفکر انتزاعی می طلبد که بچه ها در سنین دبیرستان به این نوع تفکر می رسند بنابراین سعی کنید مستقیما درباره ی خدا برای کودک توضیح ندهید بلکه باید به آثار خدا در طبیعت اشاره کنید و خدا را اینگونه به او بشناسانید مثلا نظم عالم را به کودک 4 تا 6 سال نشان دهید و...

5- در مورد مرگ اطرافیان و نزدیکان همه چیز را برای کودک خود توضیح ندهید و سعی کنید آنها را به مراسم خاکسپاری نبرید این باعث نگرانی کودک می شود و ممکن است بترسد که نکند مرگ به سراغ پدر و مادرش بیاید و دچار اضطراب می شود. می توانید به او بگویید که متوفی به مسافرت رفته در اینصورت دروغ هم نگفته اید چون به سفر آخرت رفته است.

 




برچسب ها: چرا کودکان سوال می پرسند، کنجکاوی و پرسش در کودکان، وبلاگ دفترمشق سایت دفتر مشق www.daftare-mashgh.ir daftar mashgh، زبان کودکی آموزش و پرورش ابتدایی، توصیه هایی برای کودکان درباره کنجکاوی، آموزش وپرورش دانش آموزان و نوآموزان مدارس ابتدائی، کلاس ششم ابتدایی،
نوشته شده در تاریخ شنبه 24 خرداد 1393 توسط اسلامی

با توجه به چاپ گواهینامه و کارنامه های مدیران و معاونین اجرایی محترم به موارد زیر توجه نمایند:

 

مدارسی که هنگام چاپ گواهینامه - کارنامه و فرم هدایت تحصیلی و ... در سیستم های دانش آموزی تحت ویندوز ( دانا- توصیفی – راهنمائی – متوسطه- پیش دانشگاهی ) با مشکل انگلیسی بودن اعداد مواجه هستند برای اصلاح می توانند طبق روند ذیل عمل نمایند:

1- ابتدا از منوی شروع (start) وارد کنترل پنل (control panel )   شوید.

2- آیکن Regional and Language را باز کنید.سربرگ اول فارسی را انتخاب کنید.

3- روی گزینه  customize…کلیک کنید .

4- آخرین گزینه Digit Substitution می باشد که جلوی آن گزینه Context  درج شده . این گزینه را تغییر داده و National  را انتخاب نماید و گزینه OK را بزنید.

5- دوباره گزینه OK را بزنید.

6- سربرگ سوم advancd هم فارسی باشد.

اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید باید تمام اعداد بصورت فارسی نمایش داده شود .

 




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 خرداد 1393 توسط ارژنگ
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 خرداد 1393 توسط ارژنگ

به نام خالق یکتا

از آن جا که معلمین مجبور به استفاده ی مداوم از صدایشان می باشند لازم است قبل از آن که این عضو مهم و حیاتی را برای تدریس به خطر بیندازند اطلاعاتی در مورد نحوه ی مراقبت از تارهای صوتی و حنجره شان کسب نمایند. به همین دلیل توضیحات زیر برای اطلاع بیشتر آمده است.

http://oi39.tinypic.com/esnlu1.jpg

پیشگیری همیشه بهترین نوع درمان است. هر چه مردم بیشتر در مورد صدایشان بدانند، بیشتر قدر اهمیت و ظرافت آنرا می دانند. آموزش به ما كمك خواهد كرد تا بیاموزیم چگونه از صدای خود مراقبت كرده، آنرا برای نیازهای شخصی و شغلی پرورش داده، و آنرا سالم نگه داریم. حتی مقدار كمی آموزش حرفه ای صدا، تفاوت های چشمگیری را سبب می شود. پرهیز از صدمه زدن به صدا، مخصوصاً دخانیات، مهمترین اصل است. اگر مشكلات صوتی ظاهر شوند، می بایست بی درنگ مراقبت های پزشكی را مد نظر قرار داد. از اوایل دههء 1980 همدستی و همكاری بین متخصصین رشته های مخلف اعم از متخصصین حنجره، آسیب شناسان تكلم، مربیان آواز، مربیان بیان بازیگری، و بسیاری متخصصان دیگر علاوه بر خود استفاده كنندگان از صدا، باعث پیشرفت و انقلاب چشمگیری در مراقبت از صدا شده است. پیشرفتهای تكنولوژی، كشفیات علمی، و تكنیكهای نوین درمانی بدست آمده در این زمینه، سطوح جدیدی از توجه به درمان تخصصی پدید آورده و بهبود شگرفی را در مراقبت های موجود برای مشكلات صدا ایجاد كرده است.

اگر به خوبی از صدا مراقبت شود، حتی در هنگام استفاده طولانی مدت از آن، ویژگی مهیج و پرطراوت خود را حفظ خواهد كرد.

روشهای پیشنهادی زیر، روش های بسیار ساده و قابل اجرایی هستند که در صورت رعایت کردن آنها ، فرد هیچگاه دچار خستگی صدا و آسیب به حنجره نمی‌شود.

 

۱. سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه مرتباً آب بنوشید در حد چند جرعه. نوشیدن۱۰-۸ لیوان آب روزانه توصیه می شود. نوشیدن مکرر آب ، باعث روغن کاری تارهای صوتی و رفع خستگی حنجره می شود.

۲. هر روز صبح و شب غرغره کنید (Gargling) با غرغره کردن ، ارتعاش خفیفی در تار آواها ایجاد می شودکه باعث Relax تارهای صوتی و رفع خستگی آنها می شود.

۳. سعی کنید روزانه مخصوصاً بعد از کلاس آدامس بجوید، با این‌ کار هم ترشح بزاق را افزایش داده‌اید هم با عمل جویدن، بطور غیرمستقیم حنجره خود را Relax کرده اید.



ادامه مطلب را اینجا بخوانید
برچسب ها: چگونه از حنجره خود مراقبت کنیم، چگ.نه، حنجره های سالم برای معلمان، مراقبت از حنجره، آموزش فرهنگیان، حفظ و نگهداری تارهای صوتی، ریلکسیشن حنجره برای معلم های عزیز،
نوشته شده در تاریخ جمعه 9 خرداد 1393 توسط ارژنگ