دفتر مشق
اللهم عجل لولیك الفرج

با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان و همكاران محترم،

تو این پست می خوام یه جدول مقیاس درجه بندی رفتار قرار بدم. البته این جدول برای خصوصیات مثبت در نظر گرفته شده، و برای خصوصیات منفی هم چند روز دیگه یه پست میدم.

با توجه به اینكه امسال ارزشیابی پایه های اول و دوم ابتدایی به صورت كیفی – توصیفی شده، استفاده از این جدول رو به معلمان ارجمند پایه های اول و دوم پیشنهاد می كنم. البته این جدول به گونه ای است كه برای دانش آموزان پایه های بالاتر ابتدایی، راهنمایی و حتی دبیرستان نیز ازش استفاده كرد. از مزیت های چك لیست و جدول مقیاس درجه بندی رفتار می شه به بررسی دقیق رفتار دانش آموز اشاره كرد.

فقط همكار عزیز توصیه می كنم در هنگام استفاده از این جدول دچار خطاهای زیر نشوید؛

نمونه مقیاس درجه بندی رفتار، بررسی رفتار دانش آموزان با جدول مقیاس درجه بندی رفتار، خطای هاله ای و خطای گرایش به مركز در مقیاس درجه بندی رفتار، چك لیست آموزگار، ویژگی های عاطفی و روانی دانش آموزان، مشاهده خصوصیات مثبت و منفی در دانش آموزان، ارزشیابی كیفی و توصیفی و ابزارهای آن، استفاده از جدول مقیاس درجه بندی رفتار در ارزشیابی كیفی و توصیفی، ابزار ارزشیابی توصیفی در پایه های اول و دوم ابتدایی، چك لیست معلم و دانش آموز، فرم مقیاس درجه بندی رفتار، استفاده از جدل مقیاس درجه بندی رفتار در ارزشیابی توصیفی، چك لیست و سیاه رفتار، بررسی اختلالات تمركز با چك لیست ها، نمونه چك لیست،

چهار خطای متداول:

·            سهل گیری و دادن درجات بالا به رفتار                      

·            سخت گیری و دادن درجات پایین به رفتار                  

·            تمایل مرکزی و دادن درجات متوسط به افراد  ( گرایش مركزی؛ یعنی اینكه اكثرا نمره متوسط به دانش آموزان دهیم. )               

·            هاله ای یا قضاوت در بر اثر پیش داوری های قبلی ( گرایش هاله ای؛ یعنی اینكه تحت تاثیر برخی كارها و اعمال دانش آموز به تمامی كارهای وی نمره خوب یا ضعیف دهیم. به عنوان مثال، دانش آموزی كه در درس ریاضی خوب و عالیست، در درس ورزش نیز به او نمره خوبی دهیم و ... )

فرم مقیاس درجه بندی رفتار (چك لیست)، آموزشگاه *** ، كلاس ***

نام و نام خانوادگی دانش آموز:     مشاهده گر: ارژنگ     تاریخ مشاهده:               

بخش اول؛ خصوصیات مثبت:

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

كم

خیلی كم

1) علاقه مندی به كار گروهی

 

 

 

 

 

2) میزان علاقه در برقراری رابطه با دیگران

 

 

 

 

 

3) میزان اعتماد به نفس

 

 

 

 

 

4) جدی و ساعی بودن در كارها

 

 

 

 

 

5) عاطفی بودن و محبت داشتن

 

 

 

 

 

6) نظم و انضباط در كارها

 

 

 

 

 

7) آراسته بودن و رعایت بهداشت

 

 

 

 

 

8) شاد بودن و طراوت

 

 

 

 

 

9) سرعت عمل كافی در كارها

 

 

 

 

 

10) انجام تكالیف محوله به خوبی

 

 

 

 

 

جمع:

 

 

 

 

 

     

متاسفانه چون حجم مطالب ارسالی تو سرویس میهن بلاگ نباید بیشتر از 60 کیلو بایت باشه، گاهی مجبورم که یه پست رو به دو یا سه بخش تقسیم کنم. در هر حال عذر خواهی منو بپذیرید. با تشکر از حضور گرمتون...


برچسب ها: نمونه مقیاس درجه بندی رفتار، بررسی رفتار دانش آموزان با جدول مقیاس درجه بندی رفتار، خطای هاله ای و خطای گرایش به مركز در مقیاس درجه بندی رفتار، چك لیست آموزگار، ویژگی های عاطفی و روانی دانش آموزان، مشاهده خصوصیات مثبت و منفی در دانش آموزان، ارزشیابی كیفی و توصیفی و ابزارهای آن، استفاده از جدول مقیاس درجه بندی رفتار در ارزشیابی كیفی و توصیفی، ابزار ارزشیابی توصیفی در پایه های اول و دوم ابتدایی، چك لیست معلم و دانش آموز، فرم مقیاس درجه بندی رفتار، استفاده از جدل مقیاس درجه بندی رفتار در ارزشیابی توصیفی، چك لیست و سیاه رفتار، بررسی اختلالات تمركز با چك لیست ها، نمونه چك لیست،
دنبالک ها: @@@دفتر مشق@@@،
نوشته شده در تاریخ جمعه 6 آذر 1388 توسط ارژنگ